Wednesday, February 22, 2006

[puisi] Aku Malam

aku malam
berburu pada pena
demi sedaging puisi

o kuliti aku yang malam
hingga tetes
sedarah larik
yang kau jilati bermalam-malam
demi sedaging puisi

o,
aku yang malam!

semata pena menembus paru
menelanjangimu dalam malam
menggilai semesta, oh aku
yang
malam

aku kelam!
aku muram!
aku dalam!

tenggelamkan aku dalam tinta malam!
semata bercak darahku yang hitam, tak kunjung kau terpejam

aku memang malam!
sepedang pena menembus jantungmu!

serahkanlah senja!
serahkan ujung-ujung nirwana
kepada aku yang malam!
kepada aku yang padam!
hingga tutup mata dewa
di cakrawala syair semesta

aku
malam
berburu pada pena
demi sedaging puisi
dan bunga yang terbenam

2 Comments:

At 8:56 am, Blogger dobby said...

o panggang aku yang pagi
lidah matahari
seruput kopi
di dinding kamar
bersembunyi
mungkin mimpi malam tadi
seseorang
dengan tato rose di kaki

o pagi
panggang aku
hingga meregang
merangsang!

 
At 7:32 am, Blogger portal alat berat said...

ALAT BERAT
SEWA ALAT BERAT
RENTAL ALAT BERAT
JUAL ALAT BERAT
BELI ALAT BERAT

 

Post a Comment

<< Home